Skanska hyr ut 6 350 kvm i Hisings Backa, Göteborg

Pressmeddelande 2012-06-04 08:00 CET

Skanska har tecknat ett treårigt hyreskontrakt med ColliCare Logistics AB om 6 350 kvadratmeter i logistikanläggningen på Transportgatan 29 i Hisings Backa, Göteborg.

– Lokalerna i Backa passar vår verksamhet utomordentligt bra. Vi levererar logistiktjänster till import- och exportföretag inom Norden och lokalerna ger oss goda möjligheter att expandera verksamheten. Fastighetens läge och exponering mot E6:an ser vi som ett extra plus, säger Michael Nielsen, VD på ColliCare Logistics.

Logistikanläggningen på Transportgatan 29 (Backa 107:11), ligger granne med IKEA Bäckebol. Huset är totalt på cirka 8 600 kvadratmeter med lastbrygga samt gott om portar och stora uppställningsytor.

– Vi ser en ökad efterfrågan på lager och logistiklokaler i Hisings Backa och vi är glada över att vi har fått ColliCare Logistics som hyresgäst i större delen av vår fastighet på Transportgatan, säger Örjan Rystedt, marknadsområdeschef på Skanska Fastigheter Göteborg.

I dagsläget hyr även Grönlunds Trafikskola 1 250 kvadratmeter i fastigheten. Skanska förvärvade fastigheten år 2007.

Skanska Kommersiell Utveckling Norden initierar och utvecklar fastighetsprojekt inom kontor, logistik och affärshus. Kontorsverksamheten är koncentrerad till de tre storstadsregionerna i Sverige, Köpenhamnsregionen i Danmark, Helsingfors i Finland samt Oslo i Norge. Utvecklingen av logistik- och volymhandelsfastigheter bedrivs på strategiska orter i Sverige, Danmark och Finland.