c

Frågor och svar förkvalificering

Glömt inloggningsuppgifter?

Glömt inloggningsuppgifter?

Vänligen kontakta Affärsstöd
Contact
+46 10-448 01 00

Hur länge är förkvalificeringen giltig?

Hur länge är förkvalificeringen giltig?

Förkvalificeringen är baserad på utgångsdatumet för leverantörens ansvarsförsäkring. När försäkringen löper ut bedöms förkvalificeringen som ogiltig/utgången.

Hur uppdateras en utgången förkvalificering?

Hur uppdateras en utgången förkvalificering?

Läs mer om hur förkvalificeringen uppdateras här.

Vart hittar leverantören sin returorsak?

Vart hittar leverantören sin returorsak?

Leverantören får ett mail med en länk till leverantörsportalen, klicka på "Pågående förkvalificering" i menyn till höger. Klicka därefter på frågeformuläret (en blå länk med företagsnamnet), en ny vy öppnas och leverantören kan läsa om returorsaken uppe till höger vid sektionerna.

Hur ser leverantören att förkvalificeringen har godkänts i granskningen?

Hur ser leverantören att förkvalificeringen har godkänts i granskningen?

Leverantören får ett mail med sin status efter att Affärsstöd har granskat och godkänt förkvalificeringen. Resultatet finns även i Leverantörsportalen på startsidan.

Klassificering ”Förkvalificerad” sätts automatiskt av systemet baserat på genomförd förkvalificering samt godkänd skattestatus och godkänd kreditinformation.

Kan någon på Skanska bifoga dokumenten i leverantörsportalen?

Kan någon på Skanska bifoga dokumenten i leverantörsportalen?

Nej, det är endast leverantören själv som kan bifoga dokumenten.

Finns det manualer på engelska? Are there manuals in English?

Finns det manualer på engelska? Are there manuals in English?

Ja, det finns manualer på engelska här
Yes, you find the manuals in English here.

Senast uppdaterad: 2020-12-08