Poddar med Skanska

Välkommen att lyssna till poddar av och med Skanska där vi samtalar och diskuterar ämnen vi brinner för - som samhällsutveckling, hållbarhet och innovation samt att utvecklas inom sin yrkesroll.

Samhällsutveckling, hållbarhet och innovation

Sustainovation är vårt sätt att skapa innovation och utveckling för att möta dagens utmaningar med hållbara lösningar. I det första avsnittet av Sustainocast möter Gunnar Hagman, VD Skanska Sverige och Anna Serner, VD Filminstitutet varandra i en dialog om att våga förändra och att uppnå innovation.

Sustainocast #1 Att våga förändraPodcast 1 länk

Karriär

Det här avsnittet börjar med lite dålig stämning. Men det rätar upp sig och leder till intressanta samtal kring förseningar i byggbranschen. Vi pratar med en trio experter om varför en del byggprojekt överskrider både tid och budget. Vidare får du bland annat höra om guldbron som INTE fastnade i Suezkanalen, Bill Gates nya bok och hur mycket kostar egentligen ett 5 timmars trafikstopp på E4:an?
Utveckling pågår #2 Hur svårt ska det vara att hålla tiden?

Stämmer det att många byggprojekt drar ut på tiden? Denna podd ger dig svaren och slår hål på myterna. En podd från byggbranschen - möt människorna som bygger samhället där du bor.
Utveckling pågår #1 Men varför måste ni börja så hiskeligt tidigt?

Hakar, Emma och Elsa valde att parallellt med sin ingenjörsutbildning gå Skanskas studentprogram. I Jobcast delar de med sig om hur deras resa sett ut på Skanska och hur det var att gå från student till anställd hos oss.
Lyssna på tidigare programstudenter

Fler poddar där Skanska medverkar

Gunnar Hagman, vd Skanska Sverige, intervjuas av Nima Assadil för podden Hela kejdan, som tar upp det senaste inom samhällsbyggnad.
"Gunnar Hagman är VD för ett av Sveriges största och mest kända byggföretag. Med ansvar för Skanskas verksamhet i Sverige kan han i hög grad vara med och påverka samhällsbyggandet runt om i landet men även riktningen i vår bransch. Vi pratar om hans hjärtefrågor och hur han tror att branschen kommer utvecklas framåt men vi kommer även in på de svarta rubrikerna som kablades ut på bästa sändningstid i vintras – vad var det egentligen som hände och vilka erfarenheter tar han och Skanska med sig?"
Hela kedjan #53 Gunnar Hagman

Senast uppdaterad: 2021-04-28