Matilda Moberg

”Jag drivs av social hållbarhet i projektutförandet. Hur vi som utvecklande enhet med små medel kan göra stora skillnader för andra. Jag brinner även för att vi som samhällsutvecklare har ett stort ansvar att bidra till en mer hållbar stadsutveckling. Vad vi kan göra i respektive projekt som gör skillnad”.

Matilda Moberg arbetar som projektutvecklingschef med ansvarar för Skanska Fastigheter Göteborgs projektgrupp som ansvarar för genomförandet av våra projekt. Matilda Moberg är även hållbarhetsansvarig och stöttar projekten i hållbarhetsfrågor. Hon verkar även som katalysator och inspiratör till ökat fokus kring hållbarhet i alla våra projekt och på bolagsnivå.

Hon började på Skanska Fastigheter Göteborg som projektledare och utökade sedan mitt ansvar med hållbarhet.

I ryggen har Matilda Moberg en civilingenjörsexamen inom Samhällsbyggnad från Chalmers, med en master inom projektledning.

Matilda Mobergs föreläsningar och ämnen

Matilda Moberg föreläser inom hållbarhet, gröna lösningar i projekt och social hållbarhet i projekt.

Senast uppdaterad: 2022-03-22