Camilla Hansson ny Public Affairs Manager på Skanska

Pressmeddelande 2015-05-06 14:00 CET

Som ett led i att stärka Skanskas roll som samhällsutvecklare förstärker Skanska Public Affairs-teamet med Camilla Hansson. Hon tillträdde tjänsten som ny Public Affairs Manager den 4 maj.

Camilla Hansson kommer närmast från JKL där hon har arbetat som Public Affairs-konsult. Hon har stor erfarenhet från politiska organisationer och har tidigare arbetat som politisk tjänsteman i EU-kommissionen, regeringskansliet och riksdagen.

– Jag ser fram emot att få arbeta med samhällsutveckling på Skanska som har en tydlig agenda inom hållbarhet och socialt ansvarstagande. Som ett av Sveriges största företag är Skanska en viktig aktör i samhällsdebatten och jag hoppas kunna bidra i det arbetet, Camilla Hansson, Public Affairs Manager, Skanska AB.

Skanska är det största företaget i Sverige på den offentliga marknaden och en nyckel för att fortsätta vara framgångrika på offentlig marknad är en förståelse för kundernas behov och förutsättningar.

– Camillas erfarenheter, både från politiskt styrda verksamheter och arbetet som konsult, är värdefulla för att förstå marknaden och kommer bidra till att ytterligare stärka Skanskas position bland offentliga kunder, säger Christoffer Järkeborn, Head of Public Affairs, Skanska AB.