Skanska hyr ut 400 kvm till OnePartnerGroup i Citygate, i Gårda Göteborg

Skanska Fastigheter Göteborg har tecknat hyresavtal OnePartnerGroup som arbetar med rekrytering, bemanning och utbildning om 400 kvm kontorsyta. Inflyttning sker i mars 2023.

Citygate, Göteborg

- Vi hälsar OnePartnerGroup välkomna till sitt nya drömkontor på våning 15. Med fantastiska möjligheter att utveckla nya tidens arbets- och mötesplatser skapar OnepartnerGroup de bästa förutsättningarna på sin fortsatta resa i Citygate, säger Mats Dynevik, marknadschef, Skanska Fastigheter Göteborg.

Citygate kommer att certifieras enligt både WELL och LEED, och kommer att drivas till 100 procent med lokal förnybar el från solcellsparken i Utby. Solenergin blir en viktig pusselbit i en energieffektiv helhetslösning för huset.

- Med OnePartnerGroups mål är att vara en lokal aktör inom rekrytering, bemanning och utbildning ser jag vår flytt till Citygate som nästa steg i vår resa. Kontorets attraktiva läge bidrar nämligen till att vi kan vara nära våra kunder, konsulter och kandidater. Vi ser fram emot en ny plats att utvecklas tillsammans för här får våra medarbetare ett flexibelt och modernt kontor, att det dessutom finns ett hållbarhets- och miljötänk för byggnaden känns helt rätt för oss. Jag hoppas också att det blir en självklar mötesplats för oss och våra kunder, konsulter och kandidater, säger Eldin Ljutovac, verksamhetschef på OnePartnerGroup Väst.

Citygate med sina 36 våningar och 144 meter, har en total uthyrningsbar yta om cirka 42 000 kvadratmeter. Huset färdigställs under hösten 2022 då vi kan hälsa hyresgäster som Sector Alarm, Compass Group, Visma, Verahill, Parttrap, Skanska, Knightec, Aspia, Bosch, Flodéns, WSP och Manpower välkomna. Citygate är ett hus som uppmuntrar till goda vanor och som förenklar hyresgästernas vardag med brett servicekoncept, träningsmöjligheter, cykelhotell, restaurang och café mm.

Läs mer på citygategbg.se och följ oss i sociala medier!

Senast uppdaterad: 2023-08-25