Egmont Kärnan i Malmö hyr kontor av Skanska

Pressmeddelande 2005-03-31 10:04 CET

Skanska Öresund i Malmö har tecknat ett 5-årigt hyresavtal med Egmont Kärnan avseende kontorslokaler i Kv Österport vid Drottningtorget i Malmö. Ytan omfattar cirka 3.000 kvm och inflyttning sker i augusti 2005. I fastigheten har även Skanska lokaler.
- Vi hälsar Egmont Kärnan varmt välkomna till nya lokaler i centrala Malmö. Förhyrningen bekräftar att den positiva utveckling som vi har känt på hyresmarknaden under 2004 fortsätter, säger Richard Hultin, marknadschef Skanska Öresund.

Pressmeddelande från Skanska Projektutveckling Sverige

2005-03-31

Egmont Kärnan i Malmö hyr kontor av Skanska

- Egmont Kärnan har under ett flertal år haft resultatmässiga framgångar, vilket medfört att företaget expanderat kraftigt. Personalen är nyckeln till vår framgång och våra nya lokaler är anpassade till personalens behov. Vi ser mycket fram emot att flytta till de nya lokalerna, konstaterar Kenneth Andrén, VD i Egmont Kärnan.

Skanska Projektutveckling Sverige arbetar med att initiera, utveckla, förvalta och sälja kommersiella fastighetsprojekt (kontor, logistik- och volymhandelsanläggningar). Tyngdpunkten finns i Stockholm, Göteborg och Öresundsregionen. Skanska Öresund är ett dotterbolag till Skanska Projektutveckling Sverige AB.

Egmont Kärnan AB, som ingår i den internationella mediakoncernen Egmont, omsätter 650 msek och har 165 anställda. Egmont Kärnan ger ut ett 80-tal tidningar och är marknadsledande inom barn- och ungdomsmedier. Vidare ger Egmont Kärnan ut  träpussel, barnmusik och böcker för de yngsta samt är marknadsledande inom sällskapsspel.
__________________________________________________
För ytterligare information, kontakta:

Nils Olof Nilsson, VD Skanska Öresund
tel 040-14 45 83 eller 070 -216 23 66