Atria Scandinavia AB flyttar sitt svenska huvudkontor till Chokladfabriken i Sundbyberg

Pressmeddelande 2013-11-19 08:15 CET

Skanska har tecknat ett hyresavtal med Atria Scandinavia om cirka 1300 kvm i Chokladfabriken i Sundbyberg. Atria Scandinavia, en livsmedelskoncern med varumärken som Sibylla, Lithells, Ridderheims med flera, flyttar in i nyrenoverade lokaler i augusti 2014.

Chokladfabriken är Marabous sekelgamla fabrik som Skanska har förädlat och byggt om till moderna och flexibla kontorslokaler i centrala Sundbyberg. Huset har ett servicekoncept med konferensanläggning, motionshall, restaurang och café.

– Närheten till kommunikation i kombination med ett bra servicekoncept var avgörande för oss, säger Björn Widegren, ekonomidirektör, Atria Scandinavia.

– Vi är mycket glada över att Atria Scandinavia valt Chokladfabriken för sitt nya kontor här i Sundbyberg och hälsar dem varmt välkomna. Vi har sett en ökad efterfrågan på lokaler i centrala Sundbyberg och har bara sedan i somras tecknat avtal med ytterligare tre hyresgäster i fastigheten. Det visar på att vi har ett lyckat koncept i Chokladfabriken, säger Billy Forsell, uthyrare, Skanska.

Skanska Kommersiell Utveckling Norden initierar och utvecklar fastighetsprojekt inom kontor, logistik och affärshus. Kontorsverksamheten är koncentrerad till de tre storstadsregionerna i Sverige, Köpenhamnsregionen i Danmark, Oslo i Norge samt Helsingfors i Finland. Utvecklingen av logistik- och volymhandelsfastigheter bedrivs på strategiska orter i Sverige, Danmark och Finland.