Malmös nya mötesplats STUDIO slår upp dörrarna

Pressmeddelande 2016-10-14 08:30 CET

I dag öppnar Malmös nya mötesplats STUDIO för de första hyresgästerna. Det nya landmärket som utvecklats av Skanska kommer att bli en ny samlingsplats för Malmös – och hela Skåneregionens – näringsliv.

STUDIO

Huset, som är utformat för att skapa möten och bidra till kreativitet och innovationskraft, ligger på Universitetsholmen mitt i centrala Malmö. I den 14 våningar höga byggnaden blandas kontor och hotell med publika och sociala utrymmen som restauranger, caféer och en skybar. Hela huset är cirka 22 000 kvm, varav 10 000 kvm är kontorsytor.

– STUDIO är unikt för Malmö. Huset kommer att leva dygnet runt och bli en del av ett internationellt community. Intresset har varit stort och vi har i dag hyrt ut närmare två tredjedelar av ytan, säger Andreas Lundberg, Konceptägare STUDIO på Skanska Öresund AB.

Ett spännande inslag är den så kallade Blackbox; en stor multifunktionell yta som kan användas som studio för film/TV-inspelning, konsertlokal, konstgalleri och teater-/show-scen.

Bland de aktörer som bidrar till att sätta sin prägel på känslan i huset finns Story Hotel, som driver hotellverksamheten i STUDIO. United Spaces erbjuder företag lokaler i bästa läge med ständiga flöden av event, möten och människor och Altitude Meetings sköter all kontorsservice till fastigheten och fyller huset med kultur och samhällsdebatt.

Läs mer om projektet STUDIO på: studiomalmo.com eller skanska.se/nylokal

Kontakta: Camilla Wieslander, VD
Telefon +46104483289