Skanska lanserar magasinet ”Nya Hem”

Pressmeddelande 2011-03-31 11:45 CET

Skanska lanserar ett konsumentmagasin med inspiration kring inredning och design.

– Magasinet Nya Hem syftar till att inspirera och möta det växande intresset för nyproducerade bostäder. Det blir samtidigt en helt ny kanal för Skanska att kommunicera med våra existerande och blivande kunder och samtidigt visa upp möjligheterna med nybyggda hem, säger Mats Rönne, marknadschef på Skanska Nya Hem.

Nya Hem kommer distribueras till alla personer som har anmält sitt intresse för Skanskas bostadsprojekt de senaste åren. Magasinet utkommer sex gånger per år och kommer inledningsvis att ha en upplaga på 70 000 exemplar.

Det första numret innehåller 84 inspirerande sidor med en blandning av inredningsreportage, nyhetsplock, trendspaningar och intervjuer med formgivare, arkitekter och kändisar.

Nya Hem kommer även att ta upp ämnen som kök, badrum, golv och uteplats på ett pedagogiskt och bildmässigt lustfyllt sätt.

– Nya Hem kommer att bjuda på idéer och problemlösningar. Exempelvis hur man planera belysning eller väljer solskydd, tipsar hur man kombinerar gäst- och arbetsrum eller jämför samma kök med olika inredningsval. Nyttiga tips och råd som för alla bostadsägare, säger Mats Rönne.

I slutet av varje nummer kommer det även att finnas en kortfattad bo- och köpguide med notiser och fråga/svar om bostadsekonomi, juridik och alla papper man bör ha koll på som nybliven lägenhets- eller villaägare.

Om magasinet Nya Hem

Upplaga: ca 70 000 exemplar

Chefredaktör: Christina Bild

Utgivare: Skanska Nya Hem i samarbete med Spoon Publishing

Producent: Spoon Publishing

Vill du ha ett exemplar av magasinet Nya Hem? Kontakta

så ser vi till att det kommer till så fort som möjligt.

För mer information om Skanska Nya Hem, se

www.bostad.skanska.se