Skanska bygger byggvarucenter i Linköping

Pressmeddelande 2014-09-16 08:30 CET

Skanska har slutit avtal med Glasbtn 2 AB om att uppföra ett byggvarucenter i Tornby, norr om Linköping. Det blir en byggnad i två plan med en total yta om 4 500 kvadratmeter. Ordervärdet är cirka 38 miljoner kronor.

Glasbtn 2

Glasbtn 2 AB är ett dotterbolag som samägs av CA Fastigheter AB och Galjaden Fastigheter AB. Byggvarucentret utgör den första etableringen på företagens mark i Tornbyområdet.

– Vi är mycket glada över förtroendet att få bygga denna fastighet som innebär en spännande utmaning då byggtiden är väldigt kort. Det expansiva Tornbyområdet rymmer stora möjligheter och vi hoppas att detta ska bli början till ett långvarigt samarbete med vår beställare, säger Jan-Erik Lundh, distriktschef, Skanska Sverige AB.

Byggvarucentret byggs vid Attorpsgatan och kommer, att innehålla butik med tillhörande lager- och logistikutrymmen. Glasbtn 2 AB kommer att ansvara för drift av fastigheten och kontrakterade hyresgäster är Dahl och Bevego.

Byggnadsarbetena har påbörjats och avsikten är att huset ska stå färdigt för inflyttning redan i mars 2015.

Kontakta: Jan-Erik Lundh, Marknads- & kalkylchef
Telefon +46104486463