c

Skanskas webbplats på prispallen

Pressmeddelande 2012-12-10 13:30 CET

Skanskakoncernens webbplats, www.skanska.com, klättrar upp till en tredjeplats, i KWD Webranking 2012, av de 100 största företagen i Sverige.

– Det är fantastiskt att se hur våra gemensamma insatser på Skanska bekräftas. Undersökningen är ett värdefullt instrument för att mäta effektivitet och resultat av företagens digitala kommunikation, baserade på målgruppernas krav, säger Nina Björn, ansvarig för den externa digitala kommunikationen på Skanska AB.

KWD Webranking, nu i den 16:e upplagan, är den största rankningen av företagswebbplatser globalt och bedömer inte bara företagets webbplats utan även hur de arbetar med innehåll i sociala medier. Förra året kom Skanska på en 10:e plats.

KWD Webranking använder en objektiv metod för att granska den engelska versionen av företagswebbplatser. Intressenternas krav baseras på enkätsvar från 500 analytiker, journalister, investerare och jobbsökande.
 
KWD Webranking rankar de 100 största företagen i världen (Financial Times Global 100-listan) och de 500 största företagen i Europa (Financial Times Europa 500-listan). Skanska kom på 17:e plats för företagen i Europa.
För mer information om KWD Webranking: http://kw-digital.com/kwd-webranking