Skanska Fastigheter Stockholm nyrekryterar för tillväxt

Pressmeddelande 2006-02-21 11:38 CET

Skanska Fastigheter Stockholm förstärker sin marknadsavdelning med tre medarbetare och tillsätter ny marknadschef. Avdelningen omfattar därmed totalt sju medarbetare. Samtidigt byter Skanska Projektutveckling Sverige bolagsnamn till Skanska Kommersiell Utveckling Norden.

Pressmeddelande från Skanska KommersiellUtveckling Norden

2006-02-21

Skanska Fastigheter Stockholm nyrekryterar för tillväxt

Skanska Fastigheter Stockholm anställer en huvudkundansvarig (Key Account Manager) och två kundansvariga (Account Managers). - Vi ser mycket positivt på marknaden och utökar marknadsstyrkan med målet att befästa rollen som en av de största aktörerna inom vår bransch, säger Håkan Danielsson, vd Skanska Fastigheter Stockholm. Han menar att Stockholm nu återtagit sin ledarroll inom svensk ekonomi. - Genom att förstärka vår enhet kan vi nu lägga in en högre växel i vårt marknadsarbete, fortsätter Håkan Danielsson.

Även Skanska Projektutveckling Sverige ser ljust på framtiden. I samband med att bolaget expanderar och även agerar på den nordiska marknaden byter man namn till Skanska Kommersiell Utveckling Norden.  - Eftersom vi bedriver en betydande verksamhet i Danmark och avser att bredda vår verksamhet till Finland blev det naturligt med ett namnbyte, säger Claes Larsson, vd för Skanska Kommersiell Utveckling Norden.

Nya medarbetare hos Skanska Fastigheter Stockholm: Christoph Vejde, tidigare Senior Business Manager från GE Real Estate, Mikael Dimadis, tidigare gruppchef från Coor Service Management samt Anna-Maria Kääriä, tidigare marknadskonsult från Bromma Flygplats. Caroline Arehult tillträder som marknadschef.

Skanska Kommersiell Utveckling Norden har till uppgift att initiera ochutveckla fastighetsprojekt inom kontor, logistik och affärshus. Kontorsverksamheten är koncentrerad till de tre storstadsregionerna i Sverige och Köpenhamnsregionen i Danmark. Utvecklingen av logistikfastigheter bedrivs på strategiska orter i Sverige samt i Köpenhamn. Affärshus utvecklas på starka detaljhandelsmarknader i Sverige och Finland.

Skanska Kommersiell Utveckling Norden är uppdelat i tre regionbolag: Göteborg, Stockholm och Öresund.

För ytterligare information, vänligen kontakta:Håkan Danielsson, vd Skanska Fastigheter Stockholm, tel. 070-553 80 70Claes Larsson, vd Skanska Kommersiell Utveckling Norden, tel. 070-581 11 08Anna Wenner, presschef Skanska AB, tel. 070-330 64 07