Pressmeddelande: Nya chefer inom Skanska Fastigheter Stockholm

Pressmeddelande 2010-08-31 09:00 CET

Skanska Fastigheter Stockholm tillsätter nya chefer. Hans Lisserkers blir ansvarig för att skapa nya spännande fastighetsprojekt.

Hans Lisserkers är ny affärsutvecklingschef på Skanska Fastigheter Stockholm och kommer att arbeta med att skapa nya projektmöjligheter. Han efterträder Inger Olsson som utsetts till VD för Swedish Hospital Partners, bolaget som kommer att bygga och driva Universitetssjukhuset Nya Karolinska Solna. Hans Lisserkers har arbetat sedan 1998 på Skanska bland annat med produktion och projektering samt de senaste åren som projektchef och projektutvecklingschef inom Skanska Fastigheter Stockholm.

Carina Lind blir ny projektutvecklingschef efter Hans Lisserkers. Som projektutvecklingschef kommer Carina att leda arbetet med alla pågående projekt. Hon kommer från jobbet som distriktschef inom Skanska Sverige och har arbetat inom Skanska i 10 år. Carina har en bakgrund som arkitekt.

Fredrik Lantz är ny fastighets- och transaktionschef med ansvar för fastighetstransaktioner samt att utveckla fastighetsbeståndet. Fredrik har arbetat inom Skanska sedan 1998 och nu senast har han bland annat ansvarat för uthyrningen av Flat Iron Building.

– Skanskas organisation är flexibel och det finns möjlighet för medarbetare att utvecklas och växa både inom den egna verksamheten och även inom andra enheter. Den nya organisationen kommer att stärka vårt team i alla delar av värdekjedjan, säger Caroline Arehult, VD, Skanska Fastigheter Stockholm.