Skanska bygger om Burlöv Center

Pressmeddelande 2004-10-27 10:03 CET

Skanska ska utföra om- och tillbyggnaden av Burlöv Center utanför Malmö. Kontraktet är värt 87 miljoner kronor.

Pressmeddelandefrån Skanska Sverige

2004-10-27

Skanska bygger om Burlöv Center

- Det är ett spännande uppdrag. Eftersom köpcentret ska vara i drift under hela byggperioden ställs stora krav på alla som är involverade i byggarbetet. Men vi har erfarenhet från liknande uppdrag i både Rosengård Centrum i Malmö och Väla Center utanför Helsingborg, säger Staffan Andersson, distriktschef Skanska Hus Syd.

Burlöv Center i Arlöv invigdes1971. Ägarna, Euro Commercial, satsar nu på genomgripande förändringar för att modernisera köpcentret. I den stora byggnaden ska 20 000 kvadratmeter byggas om. Dessutom görs en tillbyggnad på 7 200 kvadratmeter.

- Det kommer att vara full verksamhet under ombyggnadstiden. Skanska har fått uppdraget på grund av den kompetenta organisation man presenterat i kombination med ett konkurrenskraftigt erbjudande, säger Kent Svensson, byggherrens projektledare.

Projektering och förberedelser pågår. Arbetet på plats inleds omedelbart och ska vara slutfört i mars 2006.

__________________________________________________
För ytterligare information, kontakta:Staffan Andersson, distriktschef Skanska Sverige AB, region Hus Syd.
Tel: 040-14 44 33 eller 070-696 73 67.

Kent Svensson, projektledare Dagon Projekt AB.
Tel: 070-832 48 23.