Skanska hyr ut till ESAB på Norra Älvstranden i Göteborg

Pressmeddelande 2006-01-26 00:00 CET

Skanska Fastigheter Göteborg AB har tecknat ett 10-årigt hyresavtal med ESAB AB i Götaverkens gamla kontor på Lindholmsallén 9 i Göteborg. Förhyrningen omfattar totalt ca 7 000 kvm. Kontorsfastigheten kommer att genomgå en fullständig ombyggnad samtidigt som en tillbyggnad om drygt 2 000 kvm genomförs. Projektets storlek omfattar därmed totalt ca 10 000 kvm. ESAB tillträder sina nya lokaler den 1 december 2006.

Pressmeddelande från Skanska Projektutveckling Sverige

2006-01-26

Skanska hyr ut till ESAB på Norra Älvstranden i Göteborg

"Vi är mycket glada över att få hälsa ESAB välkomna till nya moderna lokaler i det som tidigare var Götaverkens kontor" säger Lars Vardheim, VD Skanska Fastigheter Göteborg. "Fastigheten har stått tom i flera år, men förutsättningarna är mycket goda för att fylla de resterande c:a 3 000 kvm kontor som kvarstår på de översta våningarna. Huset är flexibelt och vi kan därmed erbjuda intresserade hyresgäster ett flertal olika lösningar med utsikt över älven."

" Genom vår flytt till Lindholmsallén med sitt läge vid vattnet kommer vi närmare vårt ursprung nämligen varvsindustrin. Vi uppnår samtidigt en konsolidering av verksamheten i nya lokaler i ett av Göteborg mest expansiva områden" säger Henry Selenius, VD ESAB  AB.

Skanska Projektutveckling Sverige arbetar framförallt med att initiera, utveckla, förvalta och sälja kommersiella fastighetsprojekt (kontor, logistik- och volymhandelsanläggningar). Tyngdpunkten finns i Stockholm, Göteborg och i Öresundsregionen. Skanska Fastigheter Göteborg AB är ett dotterbolag till Skanska Projektutveckling Sverige AB.

____________________________________________________

För ytterligare information, kontakta:

Lars Vardheim, VD Skanska Fastigheter Göteborg,
tel 031-771 11 01