30 nya BoKlok-lägenheter i Umeå

Pressmeddelande 2005-04-15 10:30 CET

På lördag den 16 april släpps de 30 nya BoKlok-lägenheterna på Tomtebo i östra Umeå.
– Eftersom intresset för BoKlok tidigare varit mycket stort tar vi Notarius Publicus till hjälp för att genomföra en dragning bland anmälningarna, förklarar Roger Burman, distriktschef på Skanska. Vi bjuder in till kontraktsskrivning i tur och ordning efter denna lista under vecka 16.
På Tomtebo bygger Skanska fem huskroppar med totalt 30 lägenheter. Lägenheterna upplåts som bostadsrätter. Husen är av en ny modell för Umeå med funkisinspirerad arkitektur. Varje hus innehåller sex lägenheter om 48, 59 eller 74 kvm. Inflyttning sker preliminärt till sommaren 2006.

Pressmeddelande frånSkanska Sverige

2005-04-15

30 nya BoKlok-lägenheter i Umeå

- Eftersom intresset för BoKlok tidigare varit mycket stort tar vi Notarius Publicus till hjälp för att genomföra en dragning bland anmälningarna, förklarar Roger Burman, distriktschef på Skanska. Vi bjuder in till kontraktsskrivning i tur och ordning efter denna lista under vecka 16.

BoKlok är ett samarbete mellan Skanska och Ikea för att kunna erbjuda mindre hushåll boende av god kvalitet till en låg kostnad, något som det råder stor efterfrågan på i hela landet. Sedan tidigare finns 198 BoKlok-lägenheter i Umeå fördelat på fyra områden.

Försäljningsstart sker på Föreningssparbankens Fastighetsbyrå, Renmarkstorget 12 i Umeå lördagen den 16 april kl 10-14.

FAKTA:
Skanska och IKEA bygger bostadskonceptet BoKlok i Sverige sedan 1997 och i dag finns mer än 2000 BoKlok-lägenheter runt om i Skandinavien. Projektet rönte redan från början ett mycket stort intresse från bostadskunderna. Nu finns BoKlok även i Norge, Finland och Danmark och en lansering skedde nyligen i Storbritannien.

Läs mer om BoKlok, utvecklingen av konceptet och byggkostnader på www.boklok.com.

För ytterligare information, kontakta:
Roger Burman, distriktschef Skanska Sverige,
tel 090-17 79 75, 070-377 99 75