Skanska säljer äldreboende i Ängelholm till Altura

Pressmeddelande 2019-09-17 10:00 CET

Skanska säljer ett egenutvecklat äldreboende i Ärrarp, Ängelhom till Altura. Huset färdigställdes i slutet av förra året och verksamheten är igång med Attendo som hyresgäst. Altura tillträder äldreboendet 15 oktober i år.

ärrarp

Äldreboendet omfattar cirka 4 000 kvadratmeter med 54 lägenheter, gemensamhetsutrymmen samt trädgård med utegym och möjligheter till odlingar.

Altura kommer in som långsiktig ägare av fastigheten och Attendo har valt att driva detta som ett livsstilsboende med betoning på utevistelse och trädgård. Närheten till natur och promenadstråk lockar många.

Äldreboendet är byggt för att motsvara högt ställda hållbarhetskrav och är certifierat enligt LEED Gold. LEED står för Leadership in Energy and Environmental Design och är ett internationellt miljöcertifieringssystem för byggnader. LEED skapades för att strategiskt förbättra byggnaders prestanda genom bland annat energieffektivisering, minskad vattenförbrukning, minskade koldioxidutsläpp och förbättrad inomhusmiljö.

Kontakta: Jacob Birkeland, Chef Press och Public Affairs Skanska AB
Telefon +46104491957