Skanska investerar i mark i Mölndal för cirka 280 miljoner kronor

Pressmeddelande 2017-08-23 08:15 CET

Skanska har tecknat avtal med Aspelin Ramm Fastigheter om förvärv av fyra fastigheter i Mölndal med sammanlagt cirka 350 byggrätter för bostäder. Fastighetsvärdet uppgår totalt till cirka 280 miljoner kronor.

Fastigheterna ingår som en del av utvecklingsområdet Pedagogen Park i Mölndals Stad, som totalt kommer bestå av cirka 1 000 nya bostäder.

Skanska tillträder fastigheterna i takt med att detaljplanen vinner laga kraft, vilket förväntas ske under det tredje kvartalet 2018.

Skanska är ett av de ledande projektutvecklings- och byggföretagen i Norden, med verksamhet inom husbyggnation och infrastrukturbyggande i Sverige, Norge och Finland samt utveckling av bostäder och kommersiella fastigheter på utvalda hemmamarknader. Kommersiell fastighetsutveckling sker även i Danmark. Skanska erbjuder också tjänster inom offentlig-privat samverkan. Skanska omsatte cirka 67 miljarder kronor i sin nordiska verksamhet och hade drygt 15 000 anställda under 2016.

Kontakta: Lars Henriksson, Affärsutvecklare
Telefon +46104484668