Skanska gör ännu en uthyrning i Sthlm New Creative Business Spaces

Pressmeddelande 2017-01-18 07:45 CET

Skanska hyr ut två lokaler till Erik Olsson Fastighetsförmedling i kontorsfastigheten Sthlm 03 i Sthlm New Creative Business Spaces i Hammarby Sjöstad.

Sthlm03

Uthyrningen till Erik Olsson omfattar totalt 660 kvadratmeter och inflyttningen är planerad till det fjärde kvartalet 2017.

– Vi är mycket glada att vi i Sthlm 03 funnit ett hem för vår Södermalms och söderortsverksamhet. Kontoret erbjuder nya fräscha lokaler för effektiv och proffsig kundmottagning, bland annat genom samarbete med grannen Wayne’s Coffee. Skanska kommer att skräddarsy lokalerna så att de passar våra och våra kunders behov på ett ypperligt sätt, säger Michael Manniche, Sverigechef för Erik Olsson.

Erik Olssons nya kontorsytor i Hammarby Sjöstad kommer att bli söderorts största mäklarkontor med plats för 50 fastighetsmäklare.

– Vi välkomnar Erik Olsson till Sthlm 03 och tycker det är kul att få ett sådant välkänt och bra företag till området. De kommer att ha sitt showroom i gatuplanet vilket skapar nytt liv ut mot Hammarby Allé, säger Anna-Maria Kääriä, marknadschef, Skanska Fastigheter Stockholm.