Skanska populärast bland högskoleingenjörer för tredje året i rad

Pressmeddelande 2015-03-13 10:00 CET

Skanska behåller sin position som den mest attraktiva arbetsgivaren bland landets högskoleingenjörer. Skanska är även fortsatt branschbäst inom byggsektorn bland både högskole- och civilingenjörer för åttonde året i rad.

För tredje året i rad i år rankas Skanska som nummer ett bland högskoleingenjörer i studentundersökningen FöretagsBarometern 2015. Skanska klättrar även upp till plats trettonde plats bland landets civilingenjörer. Skanska behåller dessutom sin position som branschbäst inom byggsektorn hos både högskole- och civilingenjörer för åttonde året i rad.

Skanska har under lång tid målmedvetet arbetat för att synas, attrahera och behålla talangerna.

– Det här är ett bevis för att vi har lyckats i vårt långsiktiga arbete för att attrahera nya medarbetare. Studenterna uppmärksammar att vi kan ge talanger spännande arbetsuppgifter och enorma utvecklingsmöjligheter, oavsett var i karriären de befinner sig, säger Pierre Olofsson, VD för Skanska Sverige.

FöretagsBarometern är en heltäckande studentundersökning om karriär, arbetsliv och framtid. I år har 23 000 studenter från Sveriges universitet och högskolor deltagit i undersökningen och röstat fram sina framtida drömarbetsgivare.