c

Pierre Olofsson Årets VD inom employer branding

Pierre Olofsson utsedd till Årets VD inom employer branding samtidigt som Skanska återigen får utmärkelse för den mest attraktiva arbetsgivaren i branschen.

Anna Wenner, HR-direktör, Pierre Olofsson, VD och Ann Ericsson, chef Employer Branding på Skanska Sverige.

Pierre Olofsson, VD för Skanska Sverige, utsågs igår till Årets VD inom employer branding på Universum Awards.

Motiveringen löd: 
För denna VD är employer branding-frågorna helt avgörande för företagets fortsatta tillväxt och framgång. I tätt samarbete med sitt employer branding-team jobbar han långsiktigt och dedikerat för att stärka företagets attraktionskraft och skapa en arbetsgivare där man vill stanna. Hans personliga engagemang märks också externt där han ofta syns på mässor och föreläsningar samt agerar mentor. Med sitt stora hjärta för employer branding är han en inspiration för såväl sin organisation som andra svenska VD:ar. 

Priset Årets VD inom employer branding tilldelas en VD som till fullo förstår vikten av ett aktivt arbete med talangfrågorna. Denna förståelse yttrar sig genom ett starkt engagemang i frågorna och ett aktivt stöd till de som ansvarar för organisationens talangarbete.

Under galamiddagen stod det samtidigt klart att vi återigen placerat sig som branschbäst när Sveriges studenter röstar fram de mest attraktiva arbetsgivarna. 

Senast uppdaterad: 2016-03-17

Rekommenderad läsning