Du är här

Skanska i Sverige

Här hittar du information om Skanskas verksamhet i Sverige.

Skanska topp tre bland svenska företag på LinkedIn

Skanska har utsetts till ett av de mest inflytesrika varumärkena i Sverige på LinkedIn. Vi ser utmärkelsen som ett gott betyg på att vi är på rätt väg och har en fungerande strategi för kanalen. Vi är glada över våra 124 000 följare världen över vilket stärker Skanskas ställning som ett branschledande företag inom samhällsutveckling och som en attraktiv arbetsgivare.

Skanskas konto på  LinkedIn

Undersökningen som utfördes av LinkedIn tittade på hur bra företagen är på att skapa engagemang bland anställda, kunder och andra. Skanska fick tillsammans med Ericsson och Spotify bästa betyg på plattformen som är den ledandande för professionellt nätverkande. Skanska har funnits på LinkedIn i ett antal år, men det var i augusti 2013 som vi bestämde oss för strategin om en aktiv närvaro. Vårt främsta syfte med LinkedIn är att lyssna och engagera oss i våra olika målgrupper samt attrahera nya medarbetare för att utveckla morgondagens samhälle.

Stark närvaro för Skanska

Genom ett globalt konto på LinkedIn berättar vi om Skanskas verksamhet och medarbetare runtom i världen utifrån våra värderingar för 124 000 följare. Vårt LinkedIn-konto är ett gemensamt konto tillsammans med Skanska AB, Skanska Sverige, Skanska Norge och Skanska UK. De olika Skanskamarknadernas inlägg hittas under deras respektive Karriär-flikar. Det finns också andra geografiska konton som exempelvis Skanska USA med över 43 000 följare, vilket också bidrar till vår starka närvaro på LinkedIn.

Bedömningen gjordes inte enbart utifrån innehåll utan även engagemanget från anställda, kunder och andra. Det vill säga hur mycket gillamarkeringar, kommentarer och delningar vi haft. Våra Skanska-kollegor på LinkedIn spelade en stor roll i denna topplacering, så stort tack till alla er för ert engagemang!

LinkedIn – det största professionella nätverket

LinkedIn är ett socialt och inflytelserikt affärsnätverk för yrkesverksamma i hela världen som lanserades 2003 och har mer än 364 miljoner användare i över 200 länder. Denna undersökning omfattade elva länder och den globala listan toppades av Microsoft, följt av Forbes och Harvard Business Review.

Den fullständiga listan med internationella varumärken samt resultatet för de elva länderna finns här.

Internetworlds artikel om de svenska heta företagen på LinkedIn.

Följ oss gärna på LinkedIn och andra sociala medie-kanaler.