Du är här

Skanska i Sverige

Här hittar du information om Skanskas verksamhet i Sverige.

Skanska hyr ut till EY i STUDIO, Malmö

Skanska har tecknat ett 10 årigt hyresavtal med EY om 2 142 kvm i STUDIO, ett hus som byggs för att alla beståndsdelar för innovation och kreativitet ska få plats.

STUDIO, som byggs och utvecklas av Skanska, ligger på Universitetsholmen mitt i centrala Malmö och har ett fantastiskt läge vid vattnet. STUDIO, som inte är en vanlig arbetsplats, blir en samlande mötesplats för stadens och regionens näringsliv. Moderna kontor, hotell, blackbox, publika och sociala utrymmen som restauranger, kaféer och servicebutiker kommer att samlas i ett och samma hus. STUDIO är en plats för att arbeta, mötas och umgås.

- Det är mycket positivt att vi har tecknat ett hyresavtal i Studio och jag är övertygad om att det är rätt lokaler för EY. På vårt nya kontor kan vi välja den arbetsmiljö som passar bäst för dagen och jobba på ett sätt som ökar samverkan och erfarenhetsutbyten mellan våra medarbetare, säger Markus Niléhn, kontorschef på EY i Malmö.

Markus Niléhn, EY, Sofia Ekerlund, Skanska Öresund och Andreas Lundberg, Skanska Öresund

Markus Niléhn, kontorschef EY, Sofia Ekerlund, marknadsansvarig Skanska Öresund och Andreas Lundberg, konceptägare STUDIO, Skanska Öresund.

STUDIO kommer att stå klart under hösten 2016 och blir totalt 14 våningar hög med publika terrasser på plan 6 och 14. Högst upp i huset finns en skybar med Malmös bästa utsikt.

- EY är ett globalt företag med gedigna kunskaper och deras engagemang för entreprenörsdrivna företag ligger helt i linje med STUDIO. Genom att vara en mötesplats för både etablerade företag, tillväxtföretag samt olika branscher skapas möjligheter för innovation och kreativitet. Vi är mycket glada att få välkomna EY till STUDIO, säger Sofia Ekerlund, Marknadsansvarig Skanska Öresund.

Skanska Kommersiell Utveckling Norden initierar och utvecklar fastighetsprojekt inom kontor, logistik och affärshus. Kontorsverksamheten är koncentrerad till de tre storstadsregionerna i Sverige, Köpenhamnsregionen i Danmark, Oslo i Norge samt Helsingfors i Finland. Utvecklingen av logistik- och volymhandelsfastigheter bedrivs på strategiska orter i Sverige, Danmark och Finland.

Läs mer om projektet STUDIO på: studiomalmo.com eller skanska.se/nylokal

Kvällsvy STUDIO Malmö, kontor, hotell och mötesplats som Skanska byggt på Universitetsholmen i Malmö.