Skanska på hållbarhetsturné med we_change

Pressmeddelande 2015-03-10 09:00 CET

We_change är Sveriges största ungdomssatsning för hållbar utveckling. Skanska är ett av de deltagande företagen när turnén startar på Angeredsgymnasiet i Göteborg den 11-12 mars.

För fjärde året i rad är hållbarhetsprojektet we_change på turné och under våren kommer 5 000 gymnasieelever få verktyg för hur mer hållbara samhällen skapas. Skanska deltar i satsningen för att möta elever och diskutera hållbarhet och hålla workshops på gymnasieskolor runt om i landet. Målet är att stärka ungdomarnas självförtroende, bidra till ett kunskapslyft kring hållbar utveckling samt skapa en plattform där unga, näringsliv och kommun kan mötas.

– Vi är nyfikna på ungas idéer och tankar om hur vi ska bygga och utveckla mer hållbara städer. Det är de unga som ska leva i det samhälle vi är med och utvecklar. Det är därför centralt att få ungdomar att engagera sig i en hållbar samhällsutveckling, säger Johan Gerklev, hållbarhetschef Skanska Sverige, som själv kommer att finnas på plats för att möta ungdomarna.
Angeredsgymnasiet i Göteborg är först ut med workshops för över 1 200 gymnasieelever, därefter väntar Malmö, 9-10 april samt Stockholm, 27-28 april. Behrang Miri deltar som inspirationsföreläsare och moderator. Andra samarbetspartners är bland andra Ikea, Sida, Ica, Krav, Pantamera och Energimyndigheten.

Läs mer om programmet på Angeredsgymnasiet i Göteborg den 11-12 mars. För mer information om we_change besök www.ungdomar.se/we_change

Kontakta: Johan Gerklev, Funktionschef
Telefon 0