Skanska hyr ut till Sky i Stockholm

Pressmeddelande 2011-04-04 09:07 CET

Skanska har tecknat hyresavtal med Sky Hotel Apartments som hyr Gångaren 20 på Lindhagensgatan i Stockholm. Kontraktet är på cirka 6 000 kvm och hotellet består av totalt 143 hotellrum/studios.

Det nya hotellet på Lindhagensgatan 90, där Sky Hotel Apartments nu etablerar sig, är ett av Skanskas många kontorshus längs Lindhagensgatan och uthyrningen Sky Hotel Apartments gör att det endast återstår 1000 kvm ledig kontorsyta i fastigheten Gångaren 20. Hotellet kommer att vara beläget på det huvudkontorsstråk som växt fram på västra Kungsholmen i Stockholm.

-Invigningen ska ske redan i juni. Innan dess ska åtta personer ha rekryterats och hotellet ska inredas enligt vårt koncept. Man ska känna igen sig när man kommer till Sky, säger Per Thulin, VD på Sky Hotel Apartments.

– Anledningen till att vi startar hotell just här beror på det fina läget. Man befinner sig mitt i Stockholm, har nära till påfarten till E4:an samt närhet till Kista, Solna och Sundbyberg.  I området finns också stora internationella företag som har många besökare, nu har de även ett hotell i närheten, fortsätter Per Thulin på Sky Hotel Apartments.

– Vi hälsar Sky varmt välkomna till Lindhagen och önskar dem all lycka i sin verksamhet. Det är glädjande att Lindhagen fortsätter växa och attrahera stora företag och kända varumärken, säger Caroline Arehult,  VD för Skanska Fastigheter Stockholm.

Kontorshusen på Lindhagensgatan har många välkända företag som hyresgäster. Skandia, SL och mobilföretaget 3 är några av bolagen som flyttat in i fastigheterna de senaste åren.

Skanska har under flera år satsat stort på den nya stadsdelen Lindhagen på västra Kungsholmen. Bland pågående projekt kan nämnas kv Lustgården som nu rivs för att ge plats åt ett nytt miljöcertifierat kontorshus på totalt 55 000 kvm.

– Här i Lindhagen finns det plats för fler företag som vill etablera sig i ett väl synligt läge och samtidigt sitta i ett av de mest miljövänliga fastigheterna i Norden,  säger Anna-Maria Kääriä, uthyrnings- och marknadschef på Skanska Fastigheter.