Skanska branschbäst bland yrkesverksamma ingenjörer

Pressmeddelande 2013-10-09 09:00 CET

Susan Westberg, personaldirektör på Skanska, fick igår priset som Årets personaldirektör. Skanska utsågs även till branschbäst inom byggsektorn.

Årets personaldirektör, Susan Westberg är förstås mycket glad och stolt över utnämnandet:
– Det känns fantastiskt kul. Skanska har under lång tid arbetat strategiskt för att synas, attrahera och behålla våra talanger. Priset går därför inte bara till mig som person utan till alla medarbetare och chefer som tillsammans bidrar till att göra Skanska till en attraktiv arbetsgivare, säger hon.

Priset delades ut vid Talent Excellence Summit & Awards, arrangerat av Universum, med fokus på yrkesverksamma akademiker och deras preferenser gällande karriär och arbetsgivare. Unga högskole- och civilingenjörer är i Universums undersökningar eniga om att se Skanska som branschbäst i byggsektorn.
– Vi kommer jobba hårt för att försöka behålla positionen som den mest attraktiva arbetsgivaren. Och de bästa ambassadörerna är förstås våra egna medarbetare, säger Susan Westberg.

Motiveringen till ”Årets personaldirektör”, Susan Westberg, Skanska: Denna person är en drivande kraft bakom företagets satsning på Employer Branding, både ur ett internt och ur ett externt perspektiv. Företaget erbjuder sina medarbetare goda utvecklingsmöjligheter och visar på ett skickligt sätt upp de spännande karriärvägar företaget erbjuder sina medarbetare. Detta har gjort företaget till en av Sveriges mest attraktiva arbetsgivare bland unga ingenjörer.