Skanska hyr ut lokaler till OneMed i Orrekulla Kubiklager i Göteborg

Pressmeddelande 2016-12-14 07:30 CET

Skanska har tecknat hyresavtal med hälso- och sjukvårdsdistributören OneMed Sverige AB avseende lagerytor om cirka 6 500 kvadratmeter i Orrekulla Kubiklager. I och med förhyrningen är Orrekulla Kubiklager fullt uthyrt.

Orrekulla Kubiklager är totalt 13 000 kvadratmeter stort och ligger intill E6, strax söder om Angeredsbron i Göteborg. OneMed blir granne med Tamro och Frode Laursen, vilka Skanska sedan tidigare tecknat hyresavtal med.

– Det känns mycket bra att vi kan erbjuda en modern och flexibel lokal med snabb inflyttning för OneMeds specifika krav, helt enligt Skanskas ambition med konceptet för Kubiklager. Vi erbjuder moderna lösningar till en allt mer snabbfotad marknad, säger Henrik Ahnström, marknadsområdeschef, Skanska Fastigheter Göteborg.

OneMed Sverige AB, som erbjuder tjänster och medicinskt förbrukningsmaterial till hälso- och sjukvården i Europa, tillträder sina nya lokaler under det första kvartalet 2017.

– Vi är mycket glada att kunna flytta in i Skanskas Kubiklager som är en flexibel lösning för att hantera vår expansion och utbyggnation av verksamheten, säger Kristoffer Ömar, global lagerchef, OneMed Group.

Kubiklager är ett koncept för moderna flexibla logistiklokaler med korta avtalstider som Skanska har utvecklat för att möta en förändrad efterfrågan på marknaden.

Kontakta: Henrik Ahnström, Innovationsdirektör
Telefon +46104484349