Camilla Fredman Svensson ny chef för Skanskas Public Affairs

Pressmeddelande 2016-08-29 08:30 CET

Sedan den 8 augusti är Camilla Fredman Svensson ny chef för Public Affairs på Skanska AB.

Camilla Fredman Svensson har jobbat med Public Affairs i Skanska drygt ett år och kliver nu upp för att ta över rollen som chef. Camilla har tidigare jobbat som pressekreterare och politisk tjänsteman i EU-kommissionen, regeringskansliet och riksdagen samt som konsult på JKL.
Camilla efterträder Christoffer Järkeborn som går vidare till en tjänst som distriktsansvarig på region Hus Stockholm på Skanska.

– Skanska är den största aktören på den offentliga marknaden och behöver ta en aktiv del i samhällsdebatten. Jag är mycket nöjd med att Camilla vill ta sig an uppdraget att fortsätta utveckla arbetet med våra samhällskontakter. Jag vill också rikta ett stort tack till Christoffer för allt arbete med att bygga upp funktionen och önska honom stort lycka till i hans nya roll i Skanska, säger Katarina Grönwall, kommunikationsdirektör, Skanska AB.

– Det är mycket spännande att arbeta med Public Affairs på Skanska. Över hälften av Skanskas omsättning kommer från offentliga kunder och alla byggstarter är beroende av politiska beslut. Att förstå den offentliga kunden och marknadens utveckling är affärskritiskt, säger Camilla Fredman Svensson.