Skanska tecknar hyresavtal med advokatfirman Glimstedt i PARK49 i Göteborg

Pressmeddelande 2015-06-11 07:55 CET

Skanska har tecknat ett avtal med advokatfirman Glimstedt som kommer att flytta in på två våningsplan i kontorsfastigheten PARK49. Glimstedt tillträder sina nya lokaler den 1 april 2016.

I och med avtalet med Glimstedt är cirka 70 procent av PARK 49 uthyrt. Den senaste hyresgästen Glimstedt är en advokatfirma med drygt 260 medarbetare fördelade på flera kontor i Sverige och Baltikum.

– Vi är väldigt nöjda med flytten till PARK49. Det är ett högprofilerat kontorshus där vi nu, genom både lokal och läge, får visa vilken modern advokatbyrå vi är. Profilläget och den fantastiska vyn över Göteborg är ett extra plus, säger Magnus Knape, managing partner på Glimstedt Göteborg.

I mars 2016 kommer de första hyresgästerna att flytta in i PARK49, granne med Gamla Ullevi och Trädgårdsföreningen. Här utvecklar Skanska moderna arbetsplatser för möten, kreativitet och goda affärer.

– Vi är mycket glada över att Glimstedt väljer att flytta sitt Göteborgskontor till PARK49. Vi ser fram emot att erbjuda dem lokaler anpassade för deras framtida verksamhet. Vi är stolta över PARK49 med dess spännande arkitektur och mix av hyresgäster, säger Mats Dynevik, marknadschef, Skanska Fastigheter Göteborg.

Kontorshuset har två terrasser som skapar kontakt med Trädgårdsföreningen och Parkgatans grönska. På entréplan kommer det att finnas en restaurang med uteservering. Restaurangen kommer även ha tillgång till terrassen på plan elva med panoramautsikt över centrala Göteborg.

Huset kommer att certifieras på den högsta nivån, Platinum, enligt det internationella miljöcertifieringssystemet LEED. Det innebär att inom projektet fokuserar Skanska på exempelvis energiförbrukning, inomhusklimat, sedumtak och hållbara materialval. Sedan tidigare har Skanska tecknat avtal för PARK49 med Västsvenska Handelskammaren, Litigate Advokataktiebolag, Arkitektbyrån Design och EY.

Läs mer om projektet och se bilder på www.skanska.se/park49.

Kontakta: Mats Dynevik, Uthyrnings- och marknadschef
Telefon +46104484443