Skanska utvecklar nytt distributionscenter och kontor åt Rexel Sverige AB i Jordbro Företagspark

Pressmeddelande 2015-04-20 07:55 CET

Skanska har tecknat ett avtal med elgrossisten Rexel Sverige AB om utveckling och nybyggnation av ett nytt distributionscenter med tillhörande kontor, på cirka 15 600 kvadratmeter i Jordbro Företagspark söder om Stockholm.

Rexel Sverige AB är en av landets största elgrossister med ett brett sortiment av elmateriel och erbjuder även innovativa produkter och system för smarta lösningar.

– Vi ser framemot att tillsammans med Skanska utveckla ett nytt distributionscenter helt anpassat efter vår verksamhet i detta utmärkta läge i Jordbro Företagspark, som är södra Stockholms största logistikområde. Det ligger strategiskt rätt för oss, vilket ger oss optimala förutsättningar för snabb och säker logistik, säger Joakim Forsmark, VD på Rexel Sverige AB.

Projektstart sker under andra kvartalet 2015 med planerad inflyttning sommaren 2016.

– Det känns mycket bra att Rexel valt att hyra av Skanska och låta oss utveckla deras nya distributionscentral i Stockholm. Vi ser framemot ett nära samarbete i projektet där vi kan ta hjälp av Rexel med att hitta smarta och energieffektiva lösningar, säger Henrik Ahnström, marknadsområdeschef Logistik på Skanska.

Kontakta: Henrik Ahnström, Innovationsdirektör
Telefon +46104484349